Menu
Obec Holasice
Obec Holasice

Holasice

Holasice

Holasice jsou obec v okrese Brno-venkov v Jihomoravském kraji. Rozkládají se v Dyjsko-svrateckém úvalu u města Rajhrad. Žije zde přibližně 1 300 obyvatel. První písemná zmínka o obci pochází z roku 1349. Kronika obce byla založena v roce 1772.

rozšířené vyhledávání

Výplata důchodu prostřednictvím České pošty, s.p.

3. Pojmenování (název) životní situace

Výplata důchodu prostřednictvím České pošty, s.p.

4. Základní informace k životní situaci

Výplatu důchodů provádí Česká pošta, s.p., na základě smlouvy s Českou správou sociálního zabezpečení.

Příkazy k výplatě, změně výše nebo zastavení výplaty důchodu je oprávněna vydávat pouze Česká správa sociálního zabezpečení.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Důchod lze vyplatit i jiné osobě než důchodci; za jinou osobu se považuje:

  • manžel a manželka - v případě, že manželé prokazatelně žijí ve společné domácnosti a pokud důchodce předem svého manžela / manželku z převzetí důchodu písemně nevyloučil,

  • zákonný zástupce fyzické osoby - zvláštní příjemce,

  • ošetřující osoba.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Důchod bude vyplacen v hotovosti:

  • poštovním doručovatelem v místě bydliště příjemce důchodu,

  • u přepážky pošty.

Splatnosti důchodů jsou stanoveny na sudé dny (od 2. do 24. dne v měsíci).

Připadne-li den splatnosti na neděli, důchod se vyplatí následující pracovní den, připadne-li na sobotu, důchod se vyplatí předchozí pracovní den.

Výplata důchodu se stvrzuje na jednorázovém výplatním dokladu, jehož součástí je ústřižek pro příjemce.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Česká správa sociálního zabezpečení vydá příjemci důchodu "Rozhodnutí o přiznání důchodu" a "Oznámení o výplatě", ve kterém je uvedeno od kdy, na které poště a v jaké výši bude vyplácen důchod, včetně vyúčtování doplatku důchodu, který příjemci důchodu náleží za období od doby rozhodnutí do doby pravidelné výplaty důchodu.

8. Na které instituci životní situaci řešit

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Při výplatě důchodu v hotovosti se obraťte na pobočky České pošty, s.p. - na přepážky poskytující důchodovou službu (v hodinách pro veřejnost).

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Na poště předložte:

  • platný osobní doklad - občanský průkaz, cestovní pas nebo průkaz o povolení k pobytu cizince (pokud je opatřen fotografií),

  • průkaz příjemce - pro prokázání vzájemného vztahu mezi manželi; v průkazu musí být manžel / manželka uvedena,

  • jednorázovou plnou moc nebo generální plnou moc - platí pouze pro případ, kdy je příjemcem důchodu za důchodce soudem stanovený orgán státní správy jako "zákonný zástupce - zvláštní příjemce"; plnou mocí se prokazuje osoba, která je tímto orgánem státní správy zmocněna k příjmu důchodu.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Předepsané formuláře nejsou stanoveny.

Výplatní doklad ke stvrzení převzetí důchodu vám předá pracovník pošty.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Výplatní doklad je platný v zásadě jeden měsíc od data splatnosti důchodu.

Není-li důchod vyzvednut dva měsíce, je platnost výplatního dokladu pro třetí měsíc omezena na dvacet kalendářních dnů.

Nevyzvedne-li si příjemce důchod do konce platnosti třetího výplatního dokladu, vrátí pošta důchod zpět České správě sociálního zabezpečení.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu Call centra České pošty, s.p.: info@cpost.cz.

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravným prostředkem je reklamace, kterou můžete uplatnit na pobočkách České pošty, s.p.

Reklamaci přiznané částky lze uplatnit pouze na České správě sociálního zabezpečení.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce nejsou stanoveny.

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

28. Popis byl naposledy aktualizován

30.04.2018

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

Kontakty

Univerzální překladač

Překlad (translations)

mojeiD na našich stránkách!

Ti z vás, kteří navštěvují pravidelně naše internetové stránky, si určitě všimli, že se na nich objevila nová ikonka „mojeID“. Přes tuto službu se nyní můžete snadno a rychle přihlásit jak k novým anketám, tak i k několika tisícům dalších služeb na českém internetu. Nám na úřadě pak mojeID přináší nové možnosti v komunikaci s vámi, občany obce Holasice. Více informací naleznete zde.

Hlášení závad

hlášení závad

Virtuální prohlídka

 Virtuální prohlídka

Záchranný kruh

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Interaktivní mapa

Interaktivní mapa