Obsah
Životní situace
Životní situace jsou strukturované popisy řešení úkonů ve vztahu k orgánům veřejné moci. Jednotlivé popisy mají přesně danou strukturu, kterou při zveřejnění zadává a za správnost návodu odpovídá vždy uvedený zveřejňující subjekt.
Popisy jsou centrálně spravovány redakcí, která ve spolupráci se zveřejňujícím subjektem provádí zveřejnění životní situace a její následné aktualizace.
Každý záznam životní situace obsahuje odkaz na stránku zveřejňujícího subjektu, případně další informace (odkaz na zákony, články, rejstříky, elektronické formuláře).
Systém umožňuje zobrazit všechny životní situace, které byly konkrétním subjektem zveřejněny.
« Zpět na Strom životních situací
Zobrazení
Snížení nebo prominutí úplaty za předškolní vzdělávání hrazené v mateřské škole
3. Pojmenování (název) životní situace
Snížení nebo prominutí úplaty za předškolní vzdělávání hrazené v mateřské škole
4. Základní informace k životní situaci
O snížení nebo prominutí úplaty mohou žádat zákonní zástupci dítěte, které navštěvuje mateřskou školu zřizovanou státem, krajem, obcí nebo svazkem obcí, a to především u dětí uvedených v § 16 odst. 9 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
V této věci je oprávněn jednat zákonný zástupce dítěte.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Individuální posouzení žádosti ředitelem mateřské školy, především z důvodu sociálního znevýhodnění nebo zdravotního postižení.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Podejte písemnou žádost adresovanou mateřské škole - k rukám ředitele.
8. Na které instituci životní situaci řešit
V příslušné mateřské škole.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Není nutné.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Předepsané formuláře nejsou stanoveny.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůta pro vyřízení žádosti je nejdéle do 30 dnů.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
28. Popis byl naposledy aktualizován
25.04.2018
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.