Obsah
Životní situace
Životní situace jsou strukturované popisy řešení úkonů ve vztahu k orgánům veřejné moci. Jednotlivé popisy mají přesně danou strukturu, kterou při zveřejnění zadává a za správnost návodu odpovídá vždy uvedený zveřejňující subjekt.
Popisy jsou centrálně spravovány redakcí, která ve spolupráci se zveřejňujícím subjektem provádí zveřejnění životní situace a její následné aktualizace.
Každý záznam životní situace obsahuje odkaz na stránku zveřejňujícího subjektu, případně další informace (odkaz na zákony, články, rejstříky, elektronické formuláře).
Systém umožňuje zobrazit všechny životní situace, které byly konkrétním subjektem zveřejněny.
« Zpět na Strom životních situací
Zobrazení
Stížnost na školu nebo školské zařízení
3. Pojmenování (název) životní situace
Stížnost na školu nebo školské zařízení
4. Základní informace k životní situaci
Česká školní inspekce v oblasti své působnosti prošetřuje stížnosti na školy nebo školská zařízení a výsledek šetření předává zřizovateli školy k dalšímu řízení.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
V této věci je oprávněna jednat fyzická nebo právnická osoba.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Postupujte dle popisu v bodech 07 až 12.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Stížnost zašlete poštou, technickými prostředky sloužícími k přenosu dat nebo ji podejte osobně.
O ústní stížnosti sepíše příjemce zápis a předloží jej stěžovateli k podpisu.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Obraťte se na inspektorát České školní inspekce příslušný dle místa školy nebo na ústředí České školní inspekce.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Žádné dokumenty nejsou stanoveny.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Předepsané formuláře nejsou stanoveny.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty jsou řešeny v souladu se správním řádem.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Zřizovatel školy nebo školského zařízení stížnost vyřídí a přijme případná opatření k nápravě.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu: posta@csicr.cz.
28. Popis byl naposledy aktualizován
03.10.2017
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.