Menu
Obec Holasice
Obec Holasice

Holasice

Holasice

Holasice jsou obec v okrese Brno-venkov v Jihomoravském kraji. Rozkládají se v Dyjsko-svrateckém úvalu u města Rajhrad. Žije zde přibližně 1 300 obyvatel. První písemná zmínka o obci pochází z roku 1349. Kronika obce byla založena v roce 1772.

rozšířené vyhledávání

Změna výplaty důchodu

1. Identifikační kód

 

2. Kód

 

3. Pojmenování (název) životní situace

Změna výplaty důchodu

4. Základní informace k životní situaci

Výplatu důchodů provádí Česká pošta, s.p., na základě smlouvy s Českou správou sociálního zabezpečení.

Příkazy k výplatě, změně výše nebo zastavení výplaty důchodu je oprávněna vydávat pouze Česká správa sociálního zabezpečení.

Změny, o které lze požádat na poště:

  • změna způsobu výplaty (doručovatelem v místě bydliště nebo u přepážky pošty),

  • vyloučení druhého z manželů z přijímání důchodu,

  • změna trvalé adresy bydliště,

  • dosílka důchodu.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

V této věci jsou oprávněni jednat:

  • důchodce - musí předložit osobní doklad a ústřižek pro příjemce (doklad, který důchodce obdrží při každé výplatě důchodu),

  • jiná osoba - musí předložit svůj osobní doklad a ústřižek pro příjemce (nelze u vyloučení druhého z manželů, zrušení vyloučení a změny trvalé adresy),

  • léčebné zařízení nebo ústav sociální péče - musí tak učinit písemně na žádosti o změnu (informace i tiskopis poskytne pošta, u které je žádost o změnu uplatňována).

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

V případě potřeby si příjemce důchodu může sjednat výplatu u přepážky pošty, dosílku důchodu (např. na chalupu, do nemocnice), změnu trvalé adresy bydliště, popř. vyloučení druhého z manželů z přijímání důchodu.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Žádost o změnu výplaty důchodu podejte osobně nebo prostřednictvím jiné osoby na pobočkách České pošty, s.p.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Na pobočkách České pošty, s.p., se obraťte na přepážky poskytující důchodové služby (v hodinách pro veřejnost).

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

 

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Na poště předložte:

  • platný osobní doklad,

  • ústřižek pro příjemce (doklad, který důchodce obdrží při každé výplatě důchodu).

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

"Důchodová služba - žádost o změnu" - tiskopis je k dispozici na pobočkách České pošty, s.p., nebo na internetových stránkách České pošty, s.p.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Uplatníte-li žádost o změnu způsobu výplaty nebo trvalé adresy minimálně 10 pracovních dnů před splatností důchodu, pak je žádost platná pro nejbližší výplatu důchodu.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu Call centra České pošty, s.p.: info@cpost.cz.

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Zákon č. 155/1995 Sb., o důchodovém pojištění, ve znění pozdějších předpisů

Zákon č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení, ve znění pozdějších předpisů

18. Jaké jsou související předpisy

Mandátní smlouva o výkonu důchodové služby, uzavřená mezi Českou poštou, s.p., a Českou správou sociálního zabezpečení

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Reklamace, kterou můžete uplatnit na pobočkách České pošty, s.p.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce nejsou stanoveny.

21. Nejčastější dotazy

 

22. Další informace

Můžete se obrátit na:

  • Call centrum České pošty, s.p.:

  • tel.: 840 111 244,

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

  • Výplata důchodu prostřednictvím České pošty, s.p.

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Odbor komunikace generálního ředitelství České pošty, s.p.

26. Kontaktní osoba

Nevyplněno

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

11.01.2013

28. Popis byl naposledy aktualizován

01.11.2017

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

Žádost o zařízení výplaty důchodu poukazem na účet pošta nepřijímá; tuto žádost důchodce zasílá přímo na adresu České správy sociálního zabezpečení.

Kontakty

Univerzální překladač

Překlad (translations)

mojeiD na našich stránkách!

Ti z vás, kteří navštěvují pravidelně naše internetové stránky, si určitě všimli, že se na nich objevila nová ikonka „mojeID“. Přes tuto službu se nyní můžete snadno a rychle přihlásit jak k novým anketám, tak i k několika tisícům dalších služeb na českém internetu. Nám na úřadě pak mojeID přináší nové možnosti v komunikaci s vámi, občany obce Holasice. Více informací naleznete zde.

Hlášení závad

hlášení závad

Virtuální prohlídka

 Virtuální prohlídka

Záchranný kruh

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Interaktivní mapa

Interaktivní mapa